Modellene Cayenne og Macan så en betydelig økning: Cayenne solgte 92,055 biler over hele verden, noe som tilsvarer en økning på 29 prosent i forhold til året før. Den nåværende Cayenne har vært tilgjengelig på alle markeder siden 2019, nå også som en plug-in hybrid. I våres så man også introduksjonen på markedet for nye Cayenne Coupé, en mer sporty variant. Totalt 99,944 Macan ble levert til sine nye eiere, tilsvarende en økning på 16 prosent sammenlignet med 2018.
«Vi er særdeles glade for et slikt flott resultat som viser hvilken begeistring våre kunder har for våre sportsbiler. Vi er også stolte av å ha styrket både vår merkevare og ikke minst kundeopplevelsen med nye tilnærminger,» sier Detlev von Platen, medlem av Executive Board for Sales and Marketing ved Porsche AG. «Vi er optimistiske til å kunne opprettholde en enda høyere etterspørsel i 2020 – takket være de nye modellene som kommer og forhåndsreservasjonene på nye Porsche Taycan.»
Størst vekst i Tyskland og Europa
I innenlandsmarkedet og det Europeiske markedet, genererer Porsche sin største økning i 2019 med et pluss på 15 prosent på hver sin side. 31,618 biler ble levert i Tyskland og 88,975 biler i resten av Europa. Det ble også registrert en økning i de to største markedene. I Kina ble 86,752 biler overlevert til nye eiere, tilsvarende en økning på 8 prosent i forhold til 2018. I USA økte man også med 8 prosent til 61,568 biler utlevert. Følgelig trosset dermed Porsche trenden om svekkelse av det generelle økonomiske klimaet i begge markeder. 116,458 Porscher ble overlevert til sine nye eiere i Asia-Pacific, Afrika og Midt-Østen, tilsvarende en økning på 7 prosent sammenlignet med 2018.